Hvad er mindfulwalk?

Mindful walk
Mindful walk er et fantastisk redskab til at finde ind i den naturlige ro, komme ud af hamster hjulet og ind i kroppen. Jeg oplevede selv en helt forløsende ro og energi frigivelse i min krop efter en mindful walk på ½ time. Det handler om at slippe tankemylderet og være bevidst om og opmærksom på måden, du møder underlaget i skoven på eller på dit åndedræt som et fast anker. Samtidig med, at du går og får motion, er du bevidst, nærværende og til stede i nuet og i nuet kan du ikke være stresset.

Mindful walk er for alle
Det er en effektiv måde at lære sig selv bedre at kende på. At finde roen, få den sunde frisk luft i kinderne og at finde energien igen. Der er intet svært i det, det kræver blot e

t par gode sko og en gåtur på 15-30 min. Det er en aktivitet, du sagtens selv kan praktisere, det kræver blot vilje, engagement og motivation. Sæt i gang. Brug evt. din frokostpause på det, du vil aldrig fortryde dit valg.

Mindful walk er som medicin for krop og sjæl
Det er enkelt og nemt. Det påvirker dit humør positivt og giver dig energi til at møde dagens udfordringer. Så, ret ryggen, indtag en værdig holdning med bløde læber og gerne et lille smil om munden. Tag nu et par dybe vejrtrækninger. Derefter bevæger du dig fremad med fokus på fodens kontakt til underlaget, i et roligt tempo. Sæt hælen i først og rul henover fode

n. Hav et fokuseret blik fremad mod horisonten. Fortsæt denne lette gang.
Mindful walk bygger på:
• Bevægelse med kontakt til underlaget
• Bevidst opmærksomhed på dig selv, dit åndedræt, din krop eller lydende omkring dig
• Nærvær – du øver bevidst nærvær og det at leve i nuet
• Du træner din evne til bevidst at være i nuet, mens du går
• I nuet kan du ikke være stresset
Så hvad forhindrer dig i dag i at tage en Mindful walk – ud i naturen og ind i nærværet?

HUSK: Alt nyt kræver øvelse – så prøv at huske denne mindfulle tilgang, uden at dømme eller vurdere din gåtur, og prøv det igen og igen – jeg lover dig, at glæden kommer indefra.

Comments are closed.